لیست پایان نامه ها

آخرین مطالب

 

در جدول ۴-۱ اطلاعات مربوط به نمرات آزمودنی­ها در اضطراب اجتماعی و ابعاد آن نشان داده شده است.

جدول ۴-۱٫ حداقل، حداکثر، میانگین و انحراف استاندارد نمرات آزمودنی ها در اضطراب اجتماعی و ابعاد آن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیرها تعداد حداقل حداکثر میانگین انحراف معیار
۱-  ترس از ارزیابی منفی ۳۶۱ ۴ ۳۱ ۸۰/۱۵ ۶۹/۵
۲- اجتناب از موقعیت­های جدید ۳۶۱ ۵ ۲۴ ۱۲/۱۳ ۸۳/۴
۳- اجنتناب عمومی ۳۶۱ ۴ ۱۶ ۴۹/۸ ۵۴/۳
۴- اضطراب اجتماعی ۳۶۱ ۱۴ ۶۰ ۹۲/۳۳ ۹۹/۱۲

 

همانگونه که در جدول مشاهده می شود، نمرات آزمودنی­ها در به ترتیب بعد ترس از ارزیابی منفی دارای حداقل نمره ۴، حداکثر نمره ۳۱ و میانگین ۸۰/۱۵، در بعد اجتناب از موقعیت­های عمومی دارای حداقل نمره ۵، حداکثر نمره ۲۴ و میانگین ۱۲/۱۳، در بعد اجتناب از موقعیت­های عمومی، حداقل نمره برابر با ۴، حداکثر نمره ۱۶ و میانگین ۴۹/۸ و در نمره کل اضطراب اجتماعی، حداقل نمره ۱۴، حداکثر نمره ۶۰ و میانگین نمرات در این پرسشنامه برابر با ۹۲/۳۳ است.

توصیف نمرات آزمودنی­ها  بر حسب نمرات جو روانی- اجتماعی کلاس

در جدول ۴-۲ اطلاعات مربوط به نمرات آزمودنی ها در جو روانی- اجتماعی کلاس نشان داده شده است.

جدول ۴-۲٫ حداقل، حداکثر، میانگین و انحراف استاندارد نمرات آزمودنی ها در جو روانی- اجتماعی کلاس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیرها تعداد حداقل حداکثر میانگین انحراف معیار
۱-  اصطکاک ۳۶۱ ۲ ۱۰ ۳۶/۷ ۷۹/۲
۲- انسجام ۳۶۱ ۳ ۱۰ ۹۳/۶ ۶۹/۱
۴- انضباط ۳۶۱ ۳ ۱۰ ۰۴/۶ ۹۵/۱
۵- رقابت ۳۶۱ ۲ ۱۰ ۳۶/۶ ۴۰/۲

 

همانگونه که در جدول مشاهده می شود، نمرات آزمودنی ها در به ترتیب در بعد اصطکاک دارای حداقل نمره ۲ ، حداکثر نمره ۱۰ و میانگین ۳۶/۷، در بعد انسجام دارای حداقل نمره ۳، حداکثر نمره ۱۰ و میانگین۹۳/۶، در بعد انضباط حداقل نمره برابر با ۳، حداکثر نمره ۱۰ و میانگین ۰۴/۶  و در بعد رقابت حداقل نمره ۲، حداکثر نمره ۱۰ و میانگین ۳۶/۶ است.

توصیف نمرات آزمودنی ها  بر حسب نمرات خودکارآمدی تحصیلی

در جدول ۴-۳ اطلاعات مربوط به نمرات آزمودنی­ها در خودکارآمدی تحصیلی و ابعاد آن نشان داده شده است.

جدول ۴-۳٫حداقل، حداکثر، میانگین و انحراف استاندارد نمرات آزمودنی ها در خودکارآمدی تحصیلی و ابعاد آن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیرها تعداد حداقل حداکثر میانگین انحراف معیار
۱-  استعداد ۳۶۱ ۴ ۲۹ ۹۱/۱۵ ۵۱/۷
۲- بافت ۳۶۱ ۴ ۲۹ ۴۹/۱۵ ۰۹/۷
۳- تلاش ۳۶۱ ۴ ۲۰ ۱۵/۱۳ ۰۳/۴
۴- خودکارآمدی تحصیلی ۳۶۱ ۷ ۴۵ ۴۷/۲۳ ۹۴/۱۱

 

همانطور که در جدول مشاهده می شود، نمرات آزمودنی­ها به ترتیب در بعد استعداد دارای حداقل نمره ۴، حداکثر نمره ۲۹ و میانگین ۹۱/۱۵، در بعد بافت دارای حداقل نمره ۴، حداکثر نمره ۲۹ و میانگین ۴۹/۱۵، در بعد تلاش حداقل نمره برابر با ۴، حداکثر نمره ۲۰ و میانگین برابر با ۱۵/۱۳، و در بعد نمره کل خودکارآمدی تحصیلی حداقل نمره ۷، حداکثر نمره ۴۵ و میانگین برابر با ۴۷/۲۳ است.

ماتریس همبستگی اضطراب اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی

جدول۴-۴ ماتریس همبستگی اضطراب اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی را نشان می دهد.

 

 

 

 

 

جدول ۴-۴٫ ماتریس همبستگی اضطراب اجتماعی و خودکارآمدی تحصیلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیرها ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۱-  ترس از ارزیابی منفی ۱        
۲-  اجتناب از موقعیت جدید ٭ ٭۸۳ ۱      
۳- اجتناب عمومی ٭ ٭۵۷/۰ ٭ ٭۵۳/۰ ۱    
۴-  اضطراب اجتماعی ٭ ٭۶۲/۰ ٭ ٭۶۰/۰ ٭ ٭۴۵/۰ ۱  
۵- خودکارآمدی تحصیلی ٭ ٭۶۰/۰- ٭ ٭۵۴/۰- ٭ ٭۲۸/۰- ٭ ٭۷۱/۰- ۱

 

همانطور که در جدول ۴-۴ مشاهده می­شود، به ترتیب ترس از ارزیابی منفی (۰۰۱/، P<60/0- = r)،  اجتناب از موقعیت‌های اجتماعی جدید (۰۰۱/، P<54/0- = r)، اجتناب از موقعیت‌های عمومی(۰۱/، P<28/0- = r) و اضطراب اجتماعی  (۰۰۱/، P<71/0-= r) با خودکارآمدی تحصیلی همبستگی منفی و معنی­داری دارند. بدین ترتیب که با افزایش اضطراب اجتماعی و ابعاد آن خودکارآمدی تحصیلی کاهش پیدا می­ کند.

    تحلیل رگرسیون اضطراب اجتماعی بر خودکارآمدی تحصیلی

به منظور بررسی قدرت پیش‌بینی‌کنندگی اضطراب اجتماعی و ابعاد آن در پیش‌بینی خودکارآمدی تحصیلی از روش رگرسیون چندگانه استفاده گردید. نتایج این تحلیل در جدول ۴-۵ و ۴-۶ ارائه شده است.

 

 

 

جدول ۴-۵٫ نتایج تحلیل رگرسیون پیش ­بینی خودکارآمدی تحصیلی از طریق اضطراب اجتماعی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر ملاک متغیر پیش­بین R R2 F B β t P
خودکارآمدی تحصیلی اضطراب اجتماعی ۷۱/۰ ۵۰/۰ ۴۹/۳۶۵

 

۰۰۰۱/۰ P<

۶۵/۰- ۷۱/۰- سایت های دیگر:
پایان نامه درباره دانش‌آفرینی
دانلود متن کامل پایان نامه ها درباره دینامیکی
۱۱/۱۹- ۰۰۰۱/۰
 

 

همان­گونه که در جدول ۴-۵ مشاهده می­شود، ضریب همبستگی چندگانه­ بین اضطراب اجتماعی و متغیر ملاک (خودکارآمدی تحصیلی) معنادار است (۰۰۱/۰، P<71/0 = R). به عبارت دیگر، اضطراب اجتماعی ۵۰ درصد واریانس خودکارآمدی تحصیلی را تبیین کرده است.

خلاصه­ی مدل رگرسیون پیش ­بینی خودکارآمدی تحصیلی از طریق مولفه­های اضطراب اجتماعی در جدول ۴-۶ ارائه شده است.

 

جدول ۴-۶٫ نتایج تحلیل رگرسیون پیش ­بینی خودکارآمدی تحصیلی از طریق مولفه­های اضطراب اجتماعی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر ملاک متغیر پیش­بین R R2 F B β t P
خودکارآمدی تحصیلی ترس از ارزیابی منفی ۶۱/۰ ۳۸/۰ ۷۹/۷۲

 

۰۰۱/۰ P<

۱۵/۱- ۵۵/۰- ۰۲/۷- ۰۰۱/۰
اجتناب اجتماعی و اندوه جدید ۳۴/۰- ۱۴/۰- ۸۵/۱- ۰۶۵/۰
اجتناب اجتماعی و اندوه عمومی ۳۶/۰- ۱۱/۰- ۰۶/۲- ۰۴/۰

 

همان­گونه که در جدول ۴-۶ مشاهده می­شود، ضریب همبستگی چندگانه­ بین ابعاد اضطراب اجتماعی و متغیر ملاک (خودکارآمدی تحصیلی) معنادار است (۰۰۱/۰، P<61/0= R). به عبارت دیگر، ابعاد اضطراب اجتماعی ۳۸ درصد واریانس خودکارآمدی تحصیلی را تبیین کرده­اند.

ماتریس همبستگی جو روانی- اجتماعی کلاس و خودکارآمدی تحصیلی

جدول ۴-۷ ماتریس همبستگی جو روانی- اجتماعی کلاس و خودکارآمدی تحصیلی را نشان می دهد.

جدول ۴-۷٫ ماتریس همبستگی جو روانی- اجتماعی کلاس و خودکارآمدی تحصیلی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیرها ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
۱-  اصطکاک ۱        
۲-  انسجام ۰۲/۰- ۱      
۳-  انضباط ۱۰/۰- ٭ ٭۳۱/۰ ۱    
۴- رقابت ٭ ٭۴۹/۰- ٭۱۲/۰- ٭۱۳/۰- ۱  
۵-  خودکارآمدی تحصیلی ٭ ٭۴۱/۰- ٭۱۷/۰ ٭۱۲/۰ ٭۱۳/۰- ۱

 

همانطور که در جدول ۴-۷ مشاهده می­گردد،  به ترتیب بعد اصطکاک (۰۰۱/، P<41/0- = r)،  و بعد رقابت (۰۱/، P<13/0- = r) با خودکارآمدی تحصیلی همبستگی منفی و معنی­داری دارند. بدین ترتیب که با افزایش میزان اصطکاک و رقابت خودکارآمدی تحصیلی کاهش پیدا می­ کند. همچنین بعد انسجام (۰۱/، P<17/0 = r) همبستگی مثبت و معنی­داری با خودکارآمدی تحصیلی نشان می­دهد یعنی با افزایش انسجام و همبستگی بین دانش­ آموزان خودکارآمدی تحصیلی نیز افزایش پیدا می­ کند. همچنین همانطور که ملاحظه می­گردد بعد انضباط نیز با خودکارآمدی تحصیلی همبستگی معنی­داری دارد.

    تحلیل رگرسیون جو روانی- اجتماعی کلاس بر خودکارآمدی تحصیلی

به منظور بررسی قدرت پیش‌بینی‌کنندگی جو روانی- اجتماعی کلاس در پیش‌بینی خودکارآمدی تحصیلی از روش رگرسیون چندگانه استفاده گردید. نتایج این تحلیل در جدول ۴-۸ ارائه شده است.

جدول ۴-۸٫ نتایج تحلیل رگرسیون پیش ­بینی خودکارآمدی تحصیلی از طریق مولفه­های جو روانی اجتماعی کلاس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیر ملاک متغیر پیش­بین R R2 F B β t P
خودکارآمدی تحصیلی اصطکاک ۵۹/۰ ۳۵/۰ ۷۸/۴۷

 

۰۰۱/۰ P<

۶۴/۲- ۶۱/۰- ۵۴/۱۲- ۰۰۰۱/۰
انسجام ۱۲/۱ ۱۶/۰ ۴۸/۳ ۰۰۱/۰
انظباط ۹۵/۰ ۱۶/۰- ۴۱/۳- ۰۰۱/۰
رقابت ۹۷/۱ ۴۰/۰- ۹۰/۷ ۰۰۰۱/۰
  • نازنین حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی