لیست پایان نامه ها

آخرین مطالب

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

 

مقدمه ۱۲

 

۲-۱- پیشینه پژوهش ۱۳

 

۲-۱-۱-پیشینه پژوهش در جهان ۱۳

 

۲-۱-۲- پیشینه پژوهش در ایران ۱۶

 

۲-۲- مبانی نظری تحقیق ۱۸

 

۲-۲-۱ بازارگرایی ۱۸

 

۲-۲-۲- دیدگاه های بازارگرایی ۲۱

 

۲-۲-۲-۱- دیدگاه کهلی و جاورسکی ۲۱

 

۲-۲-۲-۲- دیدگاه نارور و اسلاتر ۲۳

 

۲-۲-۲-۲- ۱-رقیب گرایی ۲۵

 

۲-۲-۲-۲- ۲- هماهنگی بین بخشی ۲۵

 

۲-۲-۲-۲- ۳-نتایج بازارگرایی ۲۵

 

۲-۲-۲-۲- ۴-پیش زمینه های بازارگرایی ۲۸

 

۲-۲-۳- رویکرد هوشمندی بازار کوهلی و جاورسکی ۲۹

 

۲-۲-۴- بازارگرایی در برابر مشتری گرایی ۲۹

 

۲-۱-۵-  بازارگرایی در برابر بازاریابی خارجی ۳۰

 

۲-۲-۶- بازاریابی درونی و بازارگرایی ۳۱

 

۲-۲-۷- نقش میانجی بازارگرایی ۳۱

 

۲-۲-۸ نوآوری ۳۴

 

۲-۲-۹ انواع طبقه بندی نوآوری ۳۵

 

۲-۲-۱۰- شاخص های سنجش نوآوری ۳۷

 

۲-۲-۱۱- نوآوری سازمانی ۳۷

 

۲-۲-۱۲- نقش اعتماد در نوآوری سازمانی ۴۰

 

۲-۲-۱۳- سیر تحول نوآوری ۴۱

 

۲-۲-۱۴- مدلهای نوآوری سازمانی ۴۲

 

۲-۲-۱۴-۱- مدل آبرنسی کلارک: ۴۲

 

۲-۲-۱۴-۱ – مدل هندرسون کلارک ۴۳

 

۲-۲-۱۵- ویژگیهای سازمانهای نوآور ۴۴

 

۲-۲-۱۶- فرایند نوآوری در سازمان ۴۵

 

۲-۲- ۱۷- مفهوم عملکرد بانکی ۴۷

 

۲-۲-۱۸ – مدل عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد بانکها ۴۸

 

۲-۲-۱۹- مؤلفه‌های افزایش قدرت بانکها در جذب منابع مالی ۴۸

 

۲-۲-۱۹-۱- (فناوری) اطلاعات و ارتباطات: ۴۸

 

۲-۲-۱۹-۲-مهارتهای نیروی انسانی: ۴۹

 

۲-۲ -۱۹-۳-تنوع خدمات بانکی: ۴۹

 

۲-۲-۱۹-۴-کیفیت خدمات بانکی: ۵۰

 

۲-۲-۲۰-رضایت مشتریان از کارکنان بانک: ۵۰

 

۲-۲-۲۰-۱-مطلوبیت محیط داخلی بانک: ۵۱

 

۲-۲-۲۰-۲-مطلوبیت محل استقرار مکانی بانک: ۵۱

 

۲-۲-۲۰-۳-استفاده از شاخصهای CAMEL: 52

 

۲-۲-۲۰-۳-۱- کفایت سرمایه: ۵۲

 

۲-۲-۲۰-۳-۲-کیفیت داراییها : ۵۳

 

۲-۲-۲۰-۳-۳-کیفیت مدیریت: ۵۳

 

۲-۲-۲۰-۳-۴-درآمدها ۵۳

 

۲-۲-۲۰-۳-۵- نقدینگی ۵۴

 

۲-۲-۲۱-۱-ریسک اعتباری ۵۴

 

۲-۲-۲۱-۲-ریسک نقدینگی ۵۵

 

۲-۲-۲۱-۳-ریسک نرخ سود مالی ۵۵

 

۲-۲-۲۱-۴-ریسک توانایی ۵۵

 

۲-۲-۲۲-بهینه گزینی ۵۵

 

۲-۲-۲۲-۱-اندازه بانک ۵۵

 

۲-۲-۲۲-۲-کنترل هزینه ها ۵۶

 

۲-۲-۲۲-۳-ساختار سپرده ها ۵۶

 

۲-۲-۲۲-۴- بهره وری کارکنان ۵۶

 

۲-۲-۲۲-۵-اهرم مالی ۵۶

 

۲-۲-۲۲-۶-توسعه درآمدهای کارمزد ۵۷

 

۲-۲-۲۳ بازار گرایی و نوآوری ۵۷

 

۲-۳- مدل مفهومی ۵۸

 

فصل سوم: روش تحقیق

 

مقدمه ۶۱

 

۳-۱. روش تحقیق ۶۱

 

۳-۲.  جامعه آماری مورد پژوهش: ۶۲

 

۳-۳.  حجم نمونه آماری ۶۲

 

۳-۴. روشها و ابزار گردآوری اطلاعات ۶۴

 

۳-۵.  روایی ابزار ۶۵

 

۳-۵-۱. روش بررسی اسناد و مدارک ۶۵

 

۳-۵-۲.روش میدانی ۶۶

 

۳-۶.مقیاسهای اندازه‌گیری متغیرها ۶۶

 

۳- ۷. مقیاس اندازه‌گیری نگرشها ۶۶

 

۳-۷-۱. مکان بررسی: طبیعی و ساختگی ۶۶

 

۳-۷-۲. واحد تجزیه و تحلیل:‌افراد ، زوجها، گروه ها، سازمانها ۶۷

 

۳-۷-۳. افق زمانی: بررسی مقطعی در برابر بررسی دوره‌ای ۶۷

 

۳-۸ .  روش تجزیه و تحلیل داده‌ها ۶۷

 

۳- ۹. روشها و فنون آماری مورد استفاده برای تجزیه وتحلیل مشاهدات ۶۷

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید.

۳-۱۰. پایایی ۶۸

 

۳- ۱۰- ۱. ثبات سنجه‌ها ۶۸

 

۳-۱۰-۲. سازگاری درونی سنجه‌ها ۶۸

 

۳-۱۱. روایی ۶۹

 

۳- ۱۱- ۱. روایی محتوا: ۷۰

 

۳- ۱۱- ۲. روائی وابسته به معیار: ۷۰

 

۳- ۱۱- ۳. روائی سازه ( مفهومی‌): ۷۰

 

۳-۱۲.آزمون فرض نرمال بودن متغیرها: ۷۰

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

 

مقدمه ۷۳

 

۴-۱- آمار توصیفی ۷۳

 

۴-۱-۱ -جنسیت ۷۳

 

۴-۱-۲-وضعیت تاهل ۷۴

 

۴-۱-۳ -تحصیلات ۷۵

 

۴-۱-۴-وضعیت سنی ۷۷

 

۴-۱-۵ -سابقه کاری ۷۷

 

۴-۲ – آزمون فرضیات تحقیق ۷۹

 

۴-۲-۱-آزمون فرضیه اصلی پژوهش ۷۹

 

۴-۲ – ۲- آزمون فرضیه فرعی اول ۸۰

 

۴-۲-۳- آزمون فرضیه فرعی دوم ۸۰

 

۴-۲-۴ -آزمون فرضیه فرعی سوم ۸۱

 

۴-۲-۵ -آزمون فرضیه فرعی چهارم ۸۲

 

۴-۳- رتبه‌بندی ابعاد بازارگرایی ۸۳

 

 

 

 

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

 

۵-۱- جمع بندی ۸۵

 

۵-۲-یافته ها ۸۵

 

۵-۲-۱- یافته های حاصل از آزمون فرضیه اصلی تحقیق: ۸۵

 

۵-۲-۲- یافته‌های حاصل از آزمون فرضیه فرعی اول: ۸۸

 

۵-۲-۳- یافته‌های حاصل از آزمون فرضیه فرعی دوم: ۹۰

 

۵-۲-۴- یافته‌های حاصل از آزمون فرضیه فرعی سوم: ۹۱

 

۵-۲-۵- یافته‌های حاصل از آزمون فرضیه فرعی چهارم: ۹۲

 

۵-۲-۵-۱ بحث و تفسیر فرضیه فرعی چهارم ۹۲

 

۵-۴-پیشنهادها ۹۳

 

۵-۵-محدودیت های تحقیق ۹۴

 

۵-۵-۱ محدویت ذاتی ۹۴

 

۵-۵-۲ محدودیت اجرائی ۹۴

 

۵-۶-  پیشنهادها برای تحقیقات آتی ۹۵

 

منابع ۹۶

 

منابع فارسی ۹۶

 

پیوست ها ۱۰۲

 

چکیده انگلیسی ۱۱۷

 

چکیده

 

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازارگرایی بر نوآوری در خدمات در شعب بانک صادرات شهرستان کاشان می‌باشد جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان رسمی شاغل در شعب بانک صادرات شهرستان کاشان به تعداد ۲۴۰ نفر تشکیل می­ دهند که طبق جدول مورگان – کرجسی(۱۹۷۲) تعداد ۱۴۸ نفر به عنوان حجم نمونه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. در تحقیق مورد نظراز دو پرسشنامه استاندارد بازارگرایی نارور و اسلاتر[۱](۱۹۹۰) و نوآوری خدمات که ترکیبی از پرسشنامه های جیمنز-جیمنز و دیگران (۲۰۰۸)، پنیادز ۲۰۰۶)، پراجگو و سوهل (۲۰۰۶) (به نقل از چوپانی، ۱۳۹۰) می‌باشد، استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده­ ها از آمار توصیفی(جهت نمایش اطلاعات جمعیت شناختی) و آمار استنباطی استفاده شده است. با توجه به فاصله­ای – عددی بودن متغیرهای پژوهش و از سوی دیگر نتیجه آزمون کلوموگروف – اسمرینوف جهت آزمون­های استنباطی تحقیق از آزمون­ رگرسیون خطی استفاده شده است. نتایج نشان داد بازارگرایی و مولفه­های آن (مشتری‌گرایی،رقیب‌گرایی، پاسخگویی و رضایت مشتری) بر روی نوآوری خدمات بانکی تاثیر مثبت و معناداری دارد که در این بین نقش مولفه رقیب‌گرایی بیشترین و مولفه مشتری‌گرایی کمترین می‌باشد.

 

کلید واژه ها: بازارگرایی، نوآوری در خدمات، رقیب‌گرایی، مشتری‌گرایی

 

  مقدمه

 

بازارگرایی، مجموعه ­ای از رفتارهای پاسخگویی و پیشگامی سازمانی است که سازمانها بر عهده می­گیرند تا مشتری محور باشند و به صورتی پیوسته و فعال با بهره گرفتن از دانش، تجربه و فرصت­های موجود در بازار تمام تلاش خود را به کار می­گیرند تا با ایجاد نوآوری در محصول و فرایند، نیازها و خواسته­ های آشکار و پنهان مشتریان را برطرف کنند نارور و اسالتر (۲۰۰۴). نارور و اسالتر بازارگرایی را از نظر ساختاری و مفهومی به سه جزء مشتری‌گرایی، رقیب‌گرایی و هماهنگی میان وظیفه ­ای تقسیم کرده­اند.

 

نوآوری مفهوم پیچیده‌ای است که از منابع گوناگون مشتق می­شود و انواع آن به صورت­های مختلف تعریف شده است. در یکی از تقسیم ­بندی‌های شناخته شده، نوآوری، به دو دسته نوآوری در محصول و نوآوری در فرایند تقسیم می­شود نوآوری در محصول، در برگیرنده ارائه کالا و خدمات جدید در سازمان است، درحالیکه نوآوری در فرایند، شامل نوآوری در ابزار و روش­هایی نظیر تکنیک­های تولید یا بازاریابی کالاها و خدمات است که از طریق آن، محصولات و خدمات به سازمان ارائه می­شوند. نوآوری در محصول و نوآوری در فرایند اغلب در پیوند با یکدیگر روی می­ دهند؛ زیرا فرایندهای جدید می­توانند تولید محصولات جدید را امکان­پذیر سازند و محصولات جدید نیز توسعه ­فرایندهای جدید را ممکن می­سازند.

 

امروزه شناخت و پیش بینی نیازهای مشتریان برای بانک‌ها جهت مزیت رقابتی و بخش‌بندی بازار یک ضرورت است. مشتری عامل کلیدی و محوری در تقویت چابکی بانک‌ها قلمداد می­شود و جهت­گیری کلیه اهداف، استراتژیها و منابع حول محور جذب و نگهداری مشتری می‌باشد. حفظ و تقویت وفاداری مشتریان برای بانک هایی که دغدغه حفظ و توسعه جایگاه رقابتی خویش را در بازار دارند، چالشی استراتژیک تلقی میشود؛ بنابراین وفاداری مشتریان کلید موفقیت تجاری بانک محسوب می­شود بدین معنا که با افزایش وفاداری مشتریان میتوان انتظار داشت سهم بازار و میزان سود دهی ارتقا می‌یابد. درک بازار با برنامه ­ریزی و اتخاذ استراتژی‌های مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها منافع بلند مدت برای بنگاه­های اقتصادی را سبب می­شود (حمیدی زاده و غمخواری، ۱۳۸۸). دو مسئله مهمی که بر روی رضایت مشتری و در نهایت وفاداری او اثرگذار است توجه شرکت به بازاریابی و نوآوری در عملکرد و خدمات ارائه شده به مشتری است. این موضوع نشان می­دهد که یک فرمول برنده، داشتن نوآوری زیاد به همراه بازاریابی وسیع است. نوآوری

  • نازنین حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی