پایان نامه درباره نقش کارایی کانال های توزیع با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها
عنوان کامل پایان نامه :
ارزیابی کارایی کانال های توزیع با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها
قسمتی از متن پایان نامه :
– نوع و روش تحقیق
این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ ماهیت و روش توصیفی محسوب میشود. به همین دلیل، برای ارزیابی کارایی کانالهای توزیع، ضرورت داشت که پارامترهای ارزیابی کارایی با توجه به مدلهای تحلیل پوششی دادهها شناخته شود. به همین منظور، پیشینه مطالعاتی و پژوهشی که پیش از این در کانالهای توزیع فروش انجام گرفته بود، بررسی و شاخصها جمعآوری خواهد گردید سپس از روش DEA به ارزیابی و مقایسه کارایی کانالهای توزیع خواهیم پرداخت.
1-7- روش گرد آوری اطلاعات
روشهای گردآوری اطلاعات در این پژوهش به دو دسته کتابخانهای و میدانی تقسیم میشود. در خصوص جمع آوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع و پیشینه پژوهش از روشهای کتابخانهای و جهت جمع آوری اطلاعات برای پاسخ به سوالات پژوهش از روش میدانی استفاده شده است.
1-8- قلمرو تحقیق
قلمرو موضوعی تحقیق: عنوان تحقیق ارزیابی و مقایسه کارایی کانالهای توزیع فروش می باشد.
قلمرو زمانی تحقیق: داده های تحقیق در اسفند1391 تا ؟؟؟ جمع آوری گردیدهاند.
قلمرو مکانی تحقیق: قلمرو مکانی تحقیق شرکت کرانه تجارت بینالملل است.
1-9- تعریف واژگان کلیدی
تحلیل پوششی داده ها DEA :
واژه DEA مخفف Data Envelopment Analysis می باشد که به معنی تحلیل پوششی داده ها یک مدل برنامه ریزی ریاضی ،برای ارزیابی کارایی واحد های تصمیم گیرنده ای (DMU) است که چندین ورودی و چندین خروجی دارند . اندازه گیری کارایی به دلیل اهمیت آن در ارزیابی عملکرد یک شرکت یا سازمان همواره مورد توجه محققین قرار داشته است .فارل در سال 1957 ، با استفاده از روشی همانند اندازه گیری کارایی در مباحث مهندسی ، به اندازه گیری کارایی برای واحد تولیدی اقدام کرد.موردی که فارل برای اندازه گیری کارایی مد نظر قرار داد شامل یک ورودی و یک خروجی بود.
سوالات یا اهداف این پایان نامه :
اهداف اساسی تحقیق
برای بسیاری از شرکتها، سیستم توزیع یک تصمیم اساسی برای ایجاد یک کسب و کار موفق است. سیستم توزیع برای عملکرد کارآمد و سودآوری شرکت فوقالعاده مهم است. حال با توجه به وجود انواع کانالهای توزیع سعی در بررسی و ارزیابی کارایی آنها و انتخاب کانال توزیع کارا در شرکت کرانه تجارت بینالملل جهت افزایش میزان فروش و سهم بازار نمودیم. برای این منظور شاخصهای مهم جهت ارزیابی کارایی کانالهای توزیع انتخاب سپس جهت مقایسه آنها از روش تحلیل پوششی دادهها ( DEA ) استفاده خواهد شد.
لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : ارزیابی کارایی کانال های توزیع با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها با فرمت ورد
- ۹۸/۰۶/۱۴