لیست پایان نامه ها

آخرین مطالب

   در این پژوهش برای رهبری تحول آفرین مدیران مدارس پرسشنامه ای شامل ۲۰ گویه استفاده شده است. گویه های این پرسشنامه مصداق رفتاری و عملکردی رهبری تحول آفرین می باشد. در این پژوهش منظور از رهبری تحول آفرین نمره ای است که رهبران از پرسشنامه رهبری تحول آفرین ازنظر معلمان کسب می کند.

 

 بعد ویژگی های آرمانی : نمره ای است که مدیر از پرسش های ۵،۹، ۱۱و۱۳ رهبری تحول آفرین کسب می کند و نمرات بالا نشان دهنده ی آن است که معلمان معتقدند مدیرشان از ویژگی های فرمندی برخوردار ند.

 

   رفتار های آرمانی : نمره ای است که مدیر از پرسش های ۲، ۷، ۱۲و ۱۹ رهبری تحو ل آفرین کسب می کند و نمرات بالا نشان دهنده ی آن است که معلمان معتقدند مدیرشان رفتارهای آرمانی و قابل توجه دارد.

 

 بعد انگیزش الهام بخش: نمره ای است که مدیر از پرسش های ۴، ۶، ۱۴و ۲۰ رهبری تحول آفرین کسب می کند و نمرات بالا نشان دهنده ی آن است که معلمان معتقدند مدیرشان انتظارات فراوانی را فراروی آنها قرار می دهندواحساسات و عواطف آنان را برای تحقق اهداف تحریک می کنند .

 

  بعد ترغیب ذهنی: نمره ای است که مدیر از پرسش های ۱، ۳، ۱۶و ۱۸رهبری تحول آفرین کسب می کند و نمرات بالا نشان دهنده ی آن است که معلمان معتقدند مدیرشان به ارتقای سطح ابتکار عمل و خلاقیتهای فردی و جمعی آنان اهمیت می دهند.

 

 

  بعد ملاحضات فردی: نمره ای است که مدیر از پرسش های۸،۱۰،۱۵و ۱۷رهبری تحول آفرین کسب می کند و نمرات بالا نشان دهنده ی آن است که دبیران معتقدند مدیرشان دلسوزی و اهتمام لازم را درخصوص رشد و شکوفایی هرچه بیشتر آنان داشته اند.

 

۱-۶-۲-۲ حمایت سازمانی ادراک شده:

 

در این پژوهش برای حمایت ادراک شده معلمان از پرسشنامه ای که شامل ۸ گویه استفاده شده است. ومنظور از حمایت سازمانی ادراک شده معلمان نمره بالایی است که معلمان بواسطه موافقیت بالا با پرسش های ۱، ۲،۴، ۷ و ۱۱وموافقیت پایین با پرسشهای ۳، ۵ ، ۶، ۸،۱۰ ،۱۲بدست می آورند.

 

۱-۶-۲-۳رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن:

 

   در این پژوهش برای تعیین رفتار شهروندی سازمانی معلمان از پرسشنامه ای شامل ۲۰ گویه استفاده شد. گویه های این پرسشنامه مصداق رفتاری و عملکردی رفتار شهروندی سازمانی می باشد. پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی شامل ۲۰ گویه می باشد و حداقل نمره۲۰وحداکثر۱۰۰است.

 

 بعد وظیفه شناسی رفتار شهروندی سازمانی: در این پژوهش منظور از وظیفه شناسی نمره ای است که معلمان از پرسش های ۱،۲، ۳و۴پرسشنامه رفتارشهروندی سازمانی بدست می آورند؛ که حداقل۴و حداکثر۲۰ می باشد نمره بالا نشان دهنده این است که معلمان نسبت به همکارانشان صمیمیت، همدلی و دلسوزی بالایی دارند.

 

  بعد فضیلت مدنی رفتار شهروندی سازمانی: در این پژوهش منظور از فضیلت مدنی  نمره ای است که معلمان از پرسش های ۹، ۱۰، ۱۱و۱۲پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی بدست می آورند؛ که حداقل۴و حداکثر۲۰ می باشد نمره بالا نشان دهنده این است که معلمان فعالیتهای انجام می دهند که وظیفه شان نیست اما وجهه مدرسه را بالا می برد .

 

سایت های دیگر :

دانلود پایان نامه ها
فکر پویا
سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه
  • نازنین حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی