لیست پایان نامه ها

آخرین مطالب

چربی پلاسما :

 

منظور محقق از چربی پلاسما در این پژوهش مقدار این فاکتور که  بعد از نمونه گیری خونی از موش ها گرفته می شود می باشد(شامل HDL ، LDL ، کلسترول و تری گلیسرید)(۹).

 

لیپو پروتئین های با چگالی بالا (HDL) :

 

این لیپو پروتئین پلاسمای خون به عنوان لیپو پروتئین مفید شناخته و غلظت آن در تمرینات استقامتی در خون افزایش می یابد وظیفه بیولوژیک آن جمع آوری کلسترول سنتز شده در سلول ها به کبد است(۱۲).

 

لیپو پروتئین های با چگالی پایین (LDL) :

 

این لیپو پروتئین ناقل کلسترول از کبد به بافت ها مختلف بدن انسان است که غلظت آن در هنگام عدم فعالیت فیزیکی و مصرف مواد چربی افزایش می یابد عامل 

دانلود مقاله و پایان نامه

موثر در پیدایش آترواسکلرز (سختی شریان) و متعاقب آن سکته قلبی است(۱۲).

 

کلسترول (Chol) :

 

از مشتقات چربی های ساده است که هم از طریق مواد غذایی وارد بدن می شود و هم در داخل بدن سنتز می شود این ماده حیاتی در بیوسنتز بعضی هورمون ها شرکت دارد ولی افزایش آن در خون موجب سختی رگ ها و پیدایش عوامل مستعد کننده سکته های قلبی می گردد(۱۲،۱۷).

 

تری گلیسرید(TG):

 

چربی از نوع مرکب است یک مولکول گلیسرول و سه مولکول اسید چرب در ساختمان آن وجود دارد و مهم ترین منبع انرژی سلول های عضلانی در ورزش های استقامتی است در صورت مصرف مواد قندی مازاد بر نیاز بدن ، این مواد به تری گلیسرید تبدیل شده و جزء ذخایر بدن قرار می گیرد(۱۲).

 

تمرین استقامتی:

 

فعالیت مداومی است که بدون استراحت های متناوب اجرا شود. در تحقیق حاضر برنامه ی تمرینی استقامتی عبارت بود از : دویدن روی نوار گردان بدون شیب ویژه ی جوندگان که در آن تمرین با رعایت اصل اضافه بار به صورت پیش رونده بین ۶۴-۲۵ دقیقه و با سرعت بین۲۲- ۱۵ متر در دقیقه اجرا شد. این برنامه به مدت ۸ هفته و هر هفته نیزدر ۵ جلسه اجرا شد(۸).

 

 

تعداد صفحه :۷۲

 

سایت های دیگر :

دانلود متن کامل پایان نامه ارشد
دانلود پایان نامه - تحقیق- پروژه -مقاله
دانلود پایان نامه
  • نازنین حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی